wyszukiwarka
wyszukiwarka

Szukaj w aktualnościach

Szukaj w całym serwisie

szukaj

subskrypcja
Podaj swój adres e-mail aby otrzymywać darmowy newsletter.

dodaj usuń

wyslij

subskrypcja
 
podstrona

strona główna >> Oferta >> Regeneracja

 

Oprócz oferowania gotowych produktów dysponujemy technicznymi możliwościami i wiedzą umożliwiającą fachową diagnostykę oraz szybkie zregenerowanie większości alternatorów, rozruszników oraz części występujących na rynku.

 

Zaloguj się i sprawdż on-line nasz asortyment, ceny oraz dostępność towarów: http://www.stan.waw.pl

UWAGA! dostęp tylko po zalogowaniu - w razie problemów skontaktuj się mailowo: bendiks@bendiks.pl lub zadzwoń +48 22 768 72 00

 

Przeczytaj na czym polega usługa regeneracji: alternatorów, rozruszników?

 

 

 

alternator przed regeneracja

 

 

alternator po regeneracji

 

Proces regeneracji alternatora obejmuje:

  • demontaż alternatora na podzespoły
  • czyszczenie poszczególnych podzespołów
  • diagnostykę sprawności poszczególnych podzespołów
  • regenerację gniazd mocujących i łożyskowych
  • regenerację koła pasowego
  • wymianę łożysk alternatora
  • wymianę szczotek alternatora
  • wymianę pierścienia ślizgowego
  • ewentualną wymianę lub regenerację wirnika
  • ewentualną wymianę lub regenerację uzwojenia
  • ewentualną wymianę lub regenerację zestawu prostowniczego
  • ewentualną wymianę lub regenerację regulatora
  • zabezpieczenie podzespołu przed korozją
  • montaż i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym
  • oznakowanie cechą przypisaną do osoby wykonującą jego regenerację oraz numerem referencyjnym danego alternatora.

W przypadku regeneracji alternatora istotnym jest dokonanie właściwej oceny stanu elementów głównych czyli regulatora, zestawu prostowniczego, wirnika oraz uzwojenia.   Aby tego dokonać konieczne jest dysponowanie technicznymi możliwościami kontroli i pomiaru tych podzespołów.  Ważny jest też właściwy wybór zamienników i jakość wymienianych łożysk. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów głównych (regulator, zestaw prostowniczy, wirnik, uzwojenie) wymienia się je na nowy lub regeneruje:

  • regeneracja zestawu prostowniczego polega na wymianie diod wzbudzenia lub mocy oraz ewentualnej wymianie izolatorów,
  • regeneracja regulatora sprowadza się w praktyce do wymiany jego struktury elektronicznej tzn. chip’u,
  • regeneracja uzwojenia polega na wymianie drutu nawojowego na odzyskanym uprzednio karkasie,
  • regeneracja rotora jest dość skomplikowana. Wymaga bowiem jego całkowitego demontażu, przewinięcia cewki wzbudzenia i ponownego zmontowania, a następnie wyważenia.  Pracochłonność tego procesu stawia pod znakiem zapytania jego stronę ekonomiczną.  Przy niektórych rodzajach wirników koszt wymiany na nowe podzespoły jest niższy niż koszt ich regeneracji.

 

 

 

rozrusznik przed regeneracja

 

 

rozrusznik po regeneracji

 

Proces regeneracji rozrusznika obejmuje:

  • demontaż rozrusznika na podzespoły
  • czyszczenie poszczególnych podzespołów
  • diagnostykę sprawności poszczególnych podzespołów
  • regenerację sprzęgła rozrusznika (tzw. bendiksa)
  • regenerację wyłącznika elektromagnetycznego (tzw. automatu, elektrowłącznika)
  • wymianę tulejek
  • wymianę szczotek
  • ewentualną wymianę lub regenerację wirnika
  • ewentualną wymianę lub regenerację uzwojenia
  • zabezpieczenie podzespołu przed korozją
  • montaż i sprawdzenie poprawności działania na stanowisku testowym
  • oznakowanie cechą przypisaną do osoby wykonującą jego regenerację oraz numerem referencyjnym danego rozrusznika.

W przypadku, gdy uzwojenie i/lub wirnik rozrusznika są niesprawne w zależności od kosztów regeneruje się je lub wymienia na nowe. Istnieją techniczne możliwości regenerowania każdego wirnika i/lub uzwojenia jednak z punktu widzenia kosztów nie zawsze jest to opłacalne. W przypadku regeneracji dużych partii popularnych modeli wirników koszt regeneracji pojedynczego produktu jest na tyle niski, że opłaca się regenerować wirnik (poprzez wymianę komutatora). W pozostałych przypadkach koszt wymiany podzespołów na nowe jest na ogół niższy lub porównywalny z kosztem regeneracji. Wówczas wymienia się części na nowe.

 

Może i Ty chciałbyś zostać naszym partnerem?

 

podstrona

Bendiks Anna Zajkowska & Michał Adamiec Spółka Jawna
Kolejowa 117a 05-092 Łomianki
realizacja: inetic

© by Bendiks A. Zajkowska M. Adamiec Sp.J. Zabrania się kopiowania fragmentów oraz całości niniejszej strony www
bez pisemnej zgody firmy Bendiks A. Zajkowska M. Adamiec Sp.J.